• NL
  • Taal: Nederlands (NL) Engels (EN)

Bestuursvoorzitter VIVAT aangetreden

15 maart 2016

Ron van Oijen is per 14 maart 2016 aangetreden als bestuursvoorzitter van VIVAT N.V., SRLEV N.V., Proteq Levensverzekeringen N.V. en Reaal Schadeverzekeringen N.V. Van Oijen is vanaf die datum verantwoordelijk voor de merken van VIVAT, waaronder verzekeraars Zwitserleven en Reaal en fonds- en vermogensbeheerder ACTIAM. Albert Bakker heeft zijn rol als waarnemend bestuursvoorzitter neergelegd en blijft aan als Chief Operating Officer (COO).

Ron van Oijen (55 jaar) keert voor deze benoeming terug naar Nederland, na het opdoen van uitgebreide ervaring in Azië en andere delen van Europa. Voorheen was hij bestuursvoorzitter van AIA Thailand, met vier miljoen klanten de grootste verzekeraar van het land.

Van Oijen startte zijn carrière bij Aegon en ING in Nederland. Daarna breidde hij zijn kennis van de Europese verzekeringssector uit in Praag. Daar was Van Oijen gedurende vier jaar bestuursvoorzitter van ING Leven en de ING Bank in Tsjechië en Slowakije. Vervolgens werkte hij voor ING in Seoul en Hong Kong. In Hong Kong was Van Oijen als regionale CEO verantwoordelijk voor de grote vestigingen van ING Leven in India, Thailand en Zuid-Korea.

“Wij zijn verheugd met de benoeming van Ron van Oijen, met wie VIVAT een ervaren en kundig bestuurder verwelkomt,” aldus Jan Nooitgedagt, voorzitter van de Raad van Commissarissen van VIVAT N.V. “Ron van Oijen kent de verzekeringswereld en weet hoe hij relaties moet opbouwen met klanten, distributiepartners en betrokken partijen. Zijn internationale ervaring en staat van dienst in het herstructureren van bedrijven, maken hem tot de juiste persoon voor deze functie. De Raad van Commissarissen wenst Ron van Oijen veel succes in zijn rol bij VIVAT.”

Neem contact op met onze Mediawoordvoerder